Tuesday, July 19, 2005

Anti-Semit -- Bukan anutan kaum muslimin

30/10/2003
Kecaman hebat terhadap kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad di Persidangan ke 10 OIC, Putrajaya telah dijangka oleh semua. Pastinya, ucapan yang disifatkan sebagai anti-Yahudi atau anti-Semit oleh negara-negara kesatuan EU dan Yahudi telah meledakkan suasana dengan propaganda-propaganda palsu media Barat. Sebelum ini pertubuhan-pertubuhan yang digerakan oleh Yahudi telah berusaha keras untuk memastikan agar sekatan ke atas pengedaran terjemahan kitab suci al-Quran oleh Yusuf Ali di Amerika dengan mengaitkannya sebagai teks kebencian dan perkauman.
Sehingga hari ini, usaha tersebut masih gagal dan kebimbangan mereka masih nyata melalui usaha-usaha keji yang terus berjalan. Kebimbangan mereka terhadap kitab suci umat Islam ini bukan kerana ia bersifat perkauman mahupun mewujudkan sentimen kebencian terhadap kaum minoriti yang berpengaruh di dunia tetapi kesan daripada wahyu Allah mengingatkan beberapa sikap buruk dan merosakkan umat yang sentiasa diperingatkan kepada kaum Muslimin dan bangsa-bangsa di dunia.
Seandainya hari ini seorang pengkaji menyelak kembali lembaran-lembaran al-Quran dan mengkaji sifat dan perwatakan Yahudi sebagaimana disebutkan oleh Allah melalui wahyu-Nya, tidak dapat tidak sikap-sikap terkutuk ini masih menjalar ke dalam budaya pemikiran Yahudi moden. Dalam masa yang sama, al-Quran turut membicarakan peluang dan harapan buat kaum Yahudi kembali kepada dasar agama Islam yang sebenar dengan menerima segala bentuk wahyu termasuklah kedatangan Rasulullah, Muhammad sebagai utusan dan penutup segala nabi.
Mustahil untuk seorang Muslim mengatakan diri mereka adalah anti Yahudi. Nabi-nabi terdahulu adalah mereka yang dilantik di kalangan kaum Yahudi sendiri sebagaimana Nabi Sulaiman, Daud, Ilyas, Ilyasa, Yahya dan Musa a.s. Membenci dan anti terhadap kaum Yahudi sebagai satu kaum samalah seperti membenci para nabi. Malah, anak-anak Muslim generasi dahulu dan hari ini bangga menamakan anak-anak mereka dengan nama-nama nabi dan rasul ini sebagai tanda hormat dan kasih serta sayang terhadap mereka.
Kelompok umat Islam sendiri wujud individu-individu Yahudi Muslim yang turut memberi sumbangan besar kepada dunia Islam seperti mana tokoh-tokoh bernama Maryam Jameelah, Abdullah ibn Sailam yang merupakan ulama Yahudi pertama memeluk Islam pada zaman Nabi, dan Muhammad Asad. Tidak ada alasan untuk mana-mana Muslim membenci mereka secara buta tuli
Golongan Yahudi tidak pernah puas dan menghargai nikmat kurniaan Allah s.w.t. Merekalah satu-satunya bangsa di dunia yang menerima sejumlah besar nabi-nabi untuk memimpin mereka menjadi satu bangsa yang beriman serta mengajak manusia kepada jalan Tuhan. Malangnya ada nabi yang dibunuh dan ditolak kerasulannya.
Mereka ditimpa kehinaan (daripada segala jurusan) di mana sahaja mereka berada, kecuali dengan adanya sebab daripada Allah dan adanya sebab daripada manusia dan sudah sepatutnya mereka beroleh kemurkaan daripada Allah dan mereka ditimpa kemiskinan (dari segala jurusan). Yang demikian itu disebabkan mereka sentiasa kufur ingkar akan ayat-ayat Allah (perintah-perintah-Nya) dan mereka membunuh nabi-nabi dengan tiada alasan yang benar. Semuanya itu disebabkan mereka derhaka dan mereka sentiasa menceroboh (hukum-hukum Allah). (Ali Imran: 112).
Yahudi dengan agenda Zionis yang tersusun dan rapi telah awal-awal lagi menjangkakan intipati ucapan pemimpin Muslim dari sebuah negara Islam akan berlaku satu hari nanti, tambahan pula kenyataan yang dikeluarkan hari ini didengar bersama majoriti negara Islam yang lain. History of Jewish Crimes oleh Shakil Ahmed Zia (1969) menyebutkan terdapat empat organisasi utama milik Yahudi yang berperanan meneruskan agenda penguasaan dunia melalui proksi. Dengan mengkritik tindakan Yahudi secara terus akan dikategorikan sebagai puak dan golongan anti Yahudi.
Hari ini media-media Barat hanya akur dengan kenyataan mereka akibat daripada penguasaan menyeluruh golongan ini dalam menyebarkan ideologi mereka ke seluruh dunia. Penerbitan akhbar, industri filem, perniagaan-perniagaan utama bersifat komersial digenggam kuat bagi tujuan ini.
OIC sebelum ini pernah berjaya dengan terbentuknya IINA (International Islamic News Agency) yang berfungsi menyediakan berita-berita yang lebih tepat dan adil meliputi negara-negara pertubuhan dan negara sekitar bagi menyaingi agensi-agensi berita seperti Reuter, UPI, AFP dan seumpamanya, namun kesan daripada mempolitikkan media untuk menyekat saingan antara pemimpin sehingga melibatkan konflik antara negara-negara Islam, ia akhirnya terkubur.
Umat Islam amat jelas dengan penentangan sikap Yahudi yang menyalahgunakan kepentingan melalui konspirasi-konspirasi dalaman dan penuh kerahsiaan demi mencapai matlamat perkauman mereka. Sikapnya yang wajar dilabel sebagai penjenayah adalah kesinambungan permusuhan yang dicetuskan oleh mereka sebagaimana terjadi kepada para nabi kaum mereka sendiri sehinggalah kepada jenayah politik, ekonomi dan sosial di benua Eropah.
Melalui sejarah kita dapat menilai dan menganalisis sendiri bentuk penentangan dan peperangan yang cuba dan telah dibawa dalam sejarah perkembangan manusia. Dominasi budaya, penguasaan ekonomi dan politik, penguasaan satu agama bersifat nasional merupakan siri-siri peperangan yang berlaku setakat ini dan kita tidak mahu tewas dan dihinakan melalui siri-siri konflik ini.
Kejatuhan negara-negara Islam dan ditakluki oleh orang bukan Islam serta dipecah-pecahkan seperti kejatuhan Turki, penaklukan negara Mesir dan perpecahan Baghdad di samping Baitulmaqdis, tanah suci umat Islam ke tiga yang dirampas secara haram oleh rejim Israel, adalah gambaran usaha yang tidak pernah selesai. Di Palestin, secara puratanya dua orang Muslim terkorban di tangan tentera Israel setiap satu jam. Lebih tepat untuk dikatakan bahawa bangsa-bangsa di dunia hari ini sedang menghadapi perhambaan oleh kaum Yahudi.
Manipulasi media, cengkaman ke atas institusi kewangan antarabangsa melalui kadar pulangan pinjaman yang tinggi terhadap negara-negara miskin serta seribu satu cara lagi tindakan dilakukan oleh mereka untuk merealisasikan penguasaan dunia. Kata-kata Ariel Sharon dalam stesen radio Kol Israel (Semua Israel) pada 3 Oktober 2002 menggambarkan betapa besarnya penguasaan Yahudi alaf baru ini, Every time we do something you tell me America will do this and will do that... I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it.
Protokol Zionis yang pertama kali pada tahun 1905 dalam bahasa Russia merupakan contoh bagaimana blueprint mendominasi dunia melalui kerjasama rahsia dan kesatuan dunia dibentuk dan disusun. 24 protokol Zionis perlu diambil perhatian dan ingatan oleh mereka yang serius dalam memperjuangkan kebenaran dan hak setiap insan. Malah perencanaan yang terbit daripada sikap anti mereka terhadap bukan Yahudi membawa kepada kewujudannya. Sikap anti mereka tidak pernah dipersoalkan kesan kejayaan memenuhi agenda dua puluh empat tersebut.
Hari ini kita dapat membaca dan menelitinya, sejauhmana kita menyusun langkah menghadapi dan mengawalnya daripada terus berlaku, bergantung kepada sikap dan pemikiran kita sebagai umat Islam yang digelar umat terbaik. Saidina Ali r.a. pernah menasihati kaum Muslimin, perkara yang hak (benar) tanpa persediaan akan tumbang pada yang batil (palsu).
Umat Islam tahu dan akur, nilai keadilan dan kebajikan sebenar tidak sekadar diukur dengan memenuhi keperluan umat Islam semata-mata tetapi ia menjangkau ke setiap sempadan dunia dan meliputi setiap manusia tanpa mengira agama, bangsa dan warna kulit. Keadilan yang hadir dalam pelbagai bentuk dan cara termasuklah secara lisan yakni bersuara adalah untuk memberi kesedaran kepada mereka yang leka serta tidur bagi memperbaiki masalah dalaman umat mahupun permasalahan universal.
Malah, dalam situasi ini Yahudi tidak terlepas daripada teguran dan kritikan atas sikap yang membahayakan masa depan negara, anutan dan bangsa lain.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home